15.1.14

KENZO x BLUE MARINE FOUNDATION

On monday evening, I've been invited to Watch a special documentary, in favour of the protection of our seas and oceans.

Kenzo has joined forced with the Blue Marine Foundation, teaming up to spread the word about the destruction being done to the deep seas. If the the vision of a coral reef, with brightly coloured fish ducking in and out of its fissures, holds the same feeling of wonder for you as it does for us, know that now is the time for action.

Here are a few pictures and my article about this event on WAD.



Kenzo se positionne du côté de la Blue Marine Foundation, et ensemble ils nous informent sur le phénomène de destruction des fonds marins. Si comme nous la vision d’une barrière de corail entourée de petits poissons multicolores virevoltant à travers sa flore vous émerveille, sachez qu’il est temps d’agir afin de la préserver.

LA BLUE MARINE FOUNDATION

Derrière ce nom se cache une fondation qui se bat contre la surpêche, et la destruction des fonds marins. En effet, la protection de la vie marine est indispensable au développement de toute forme de vie et son rôle est majeur pour le bien-être de notre environnement.

Sans vouloir prêcher la bonne parole, ni vous ordonner la conduite à adopter, il est important de savoir que de nombreuses espèces sont aujourd’hui clairement menacées, suite à la surpêche. Aussi, d’ici 2048, les réserves marines devraient s’être complètement épuisées, entrainant dans leur chute la disparition du thon rouge, du flétan d’Atlantique, de la truite arc-en-ciel, le marlin, le requin argenté, la carpe sauvage, la morue noire...Et tellement plus encore.
Autrement dit, fini les sandwichs au thon et les sushis, et ca, c’est quand même trop bête ! La vidéo de l’association développe ainsi plus en profondeur les dangers annoncés et explique la vision de la Blue Marine Foundation sur ce phénomène.

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THE BLUE MARINE FOUNDATION

The name says it all—this is a foundation dedicated to fighting against overfishing and the destruction of the deep seas. As it stands, the protection of marine life is indispensable for the development of all life on the planet, and the sea plays a major part in the well-being of our environment.

Not wanting to sound preachy or give directives, it's important to know that many sea creatures are now endangered due to overfishing. If it continues at this pace, by 2014 ocean reserves will be entirely depleted, taking with them the bluefin tuna, Atlantic halibut, rainbow trout, Bala shark, wild carp, cod... and many more.
To put it differently, say goodbye to tuna sandwiches and sushi—which is more than enough of a reason to take action!

The foundation's video goes into depth explaining the upcoming dangers and explaining Blue Marine's take on the phenomenon.


selfie with one of the Kenzo's teeshirts


KENZO S’IMPLIQUE

Aussi, afin d’aider financièrement la fondation, Kenzo se mobilise aux côtés de l’association afin de sensibiliser ses clients et bien plus encore. Les designers Carol Lim et Humberto Leon ont ainsi dessiné une ligne de sweatshirts et tee-shirts aux motifs évoquant les vagues, nos amis les poissons et au slogan combattant « No fish, No nothing ». Des imprimés chantants et sublimes, dignes de la créativité de la marque.


Le 13 Janvier 2014 dernier, la marque présentait ainsi le film « The End of the Line », documentaire primé réalisé par Rupert Murray d’après le livre de Charles. Un documentaire riche d’informations, induisant une prise de conscience de notre part tant il montre que des actions drastiques doivent être menées afin d’inverser la tendance.


La collection sera disponible dès la fin du mois de janvier 2014, dans les boutiques Kenzo et sur www.kenzo.com.
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KENZO GETS INVOLVED

Kenzo wanted to do more than just make a donation, joining forces with the foundation to spread the word to its customers and more. The label's designers created a line of sweatshirts and t-shirts with wave-like and fish motifs, branded with the slogan “No fish, No nothing”. The prints are light and sublime, reflecting Kenzo's creativity.

On January 13, the label screened the film “The End of the Line”, a documentary directed by Rupert Murray and based on the book by Charles. The documentary is full of information, pushing for its audience to take notice and work towards drastic actions to reverse the trends.

The collection will be available from the end of January 2014 in Kenzo boutiques and at www.kenzo.com.